San Juan del Sur

6 oktober 2021 - San Juan del Sur, Nicaragua

De reis naar San Juan deed ik deels samen met een Canadese meid, die dezelfde kant op ging, maar met een andere eindbestemming. We gingen met de fietstaxi naar het station, met de collectivo naar de hoofdstad Managua. Daar met een taxi naar een ander busstation en daar zouden we eigenlijk een bus pakken naar Rivas en vanaf daar zouden we beiden een andere bus pakken naar de volgende bestemming, maar we werden een andere bus ingesleurd (het voelde echt bijna of we geen keus hadden) die rechtstreeks naar onze bestemmingen zou zijn. Dit bleek echter niet waar te zijn en ik werd ergens langs de weg afgezet en ze zeiden dat ik vanaf daar een bus moest pakken naar San Juan del Sur. Uiteindelijk heb ik in San Juan nog een taxi genomen naar het hostel. Behoorlijk wat gedoe, maar een leuk avontuur en een behoorlijk stuk goedkoper dan de toeristen shuttles. Wat ik wel bijzonder vond in zowel de chickenbus als de collectivo is dat ze van iedereen onderhouden wie waar uitstapt en ergens onderweg voor het tankstation het geld verzamelen, dan gaan tanken en daarna precies weten aan wie ze hoeveel wisselgeld moeten teruggeven. Dat baantje zou niets voor mij zijn met mijn gatenkaas geheugen.

San Juan is een heel schattig dorpje waar veel surfers komen, omdat je vanuit daar gemakkelijk naar stranden kan met verschillende golf-levels. Aan surfen ben ik nog niet toegekomen, maar dat komt misschien later nog wel, aangezien ik toch weer terug naar het zuiden ga. Afgelopen zaterdag heb ik videobellend naar de bruiloft van mijn broer gekeken. Het was mooi, maar ook wel even een lastig momentje, omdat ik er natuurlijk graag in levende lijven bij had willen zijn.

Het Sunday Funday feest was erg leuk. Het was een 'pool crawl' speciaal voor backpackers en we gingen naar vier verschillende locaties. Het was erg leuk om weer zoveel bekenden tegen te komen, waarmee ik eerder een keer in een shuttle of hostel had gezeten. Op de derde bestemming werd me een lift aangeboden door een vrouw die daar woonde en haar eigen sportschool had. Samen met mijn twee vrienden vanuit het hostel gingen we achterin de truck. Ik vind dat zo'n fijn en vrij gevoel. Dacht terug aan de truck ride door de jungle in Guatemala en ook achterop de boda boda, jaren terug in Oeganda. Dat zijn de momenten dat ik me het meest besef hoeveel ik geniet.

De dag er na moest ik uiteraard even bijkomen. Voel wel dat ik al bijna dertig ben hoor. Uiteindelijk ben ik er alsnog in geslaagd om naar een hoog uitzichtpunt te lopen om daar te genieten van de prachtige zonsondergang,

Vandaag, dinsdag, ben ik weer onderweg naar de volgende bestemming: Granada.

1. Christa:
    6 oktober 2021
    Mooie verhalen weer Suus en fijn dat je er zo bewust van kunt genieten. Veel plezier in Granada!
  2. Moses:
    7 oktober 2021
    Ik wist niet dat ze daar ook boda boda hebben 🤩! Geniet van Suus
  3. Annelies:
    7 oktober 2021
    Dank weer voor je mooie verhaal!!! Hoop dat er nog veel volgen... veel succes en plezier.👊😘😘