León

6 oktober 2021 - León, Nicaragua

Het was een lange reis naar Nicaragua. 17,5 uur om precies te zijn en het begon om 4 uur 's ochtends al goed. Ze waren namelijk vergeten om mij op te halen. Gelukkig was er een behulpzame dame van het hostel die voor me belde. Ze probeerde me over te halen om op een andere dag te gaan, zodat ze niet moeilijk hoefden te doen, maar voor Nica heb je een PCR test nodig a la 65 dollar en was niet van plan om die nog eens te doen. Gelukkig kwam er toch iemand om me op te halen. Ik zat alleen in de bus en werd tot aan de grens van El Savador gebracht. De grensoversteek duurde volgens mij nog geen vijf minuten en daarna zat ik in de overvolle bus waar ik oorspronkelijk ook in had moeten zitten. Zij hadden er een dik uur over gedaan met de volle bus om de grens over te komen. De andere grensoversteken gingen dus wat minder snel. Ook omdat je bij Honduras vingerafdrukken moet afgeven en ze foto's maken. Eenmaal bij de grens met Nica hebben we meer dan twee uur moeten wachten, terwijl de chauffeur met onze paspoorten de boel ging regelen, want dat zou sneller zijn. Ik vond het toch niet zo'n fijn idee, maar gelukkig is het allemaal goed gekomen.

Eenmaal in Leon voelde ik me erg moe, dus heb ik lekker rustig aan gedaan. De main event in Leon is vulkaan boarden, maar aangezien ik even genoeg heb van vulkanen voelde ik de behoefte niet om dat te doen. Ik ben wel op het dak van een kathedraal geweest, wat ik in het echt ook wat minder spectaculair vond dan op de foto's die ik er eerder van had gezien. Het zou een spierwit dak moeten zijn, maar waarschijnlijk was dat al heel wat jaar geleden. Verder een beetje rondgelopen in het stadje. Leuk om te zien en over het algemeen een goede sfeer, maar ik werd er helemaal naar van dat ik elke paar meter werd nagefloten. Na drie nachten in Leon was het tijd voor de volgende bestemming: San Juan del Sur. Ik hoorde van veel backpackers dat dat echt een geweldig feest is dat je meegemaakt moet hebben als je in Nica bent en d dus dat betekende dat ik op een beetje onlogische volgorde door Nica reis, want San Juan del Sur ligt, zoals de naam al zegt, in het zuiden.

1. Martin Oortwijn:
    6 oktober 2021
    Wist je dat Leon een stedenband heeft met Utrecht? Nee? Maakt niet uit, je bent er toch al weer weg :-)
    Groetjes