San Cristobal de las Casas

15 september 2021 - San Cristóbal de las Casas, Mexico

Ik was eigenlijk vanuit Merida van plan om zo snel mogelijk naar Guatemala te gaan, maar uiteindelijk bleef ik toch drie nachten in San Cristobal. Ik was even moe van het zitten in de bus en besloot daarom een tweede nacht te blijven, om even bij te komen. Toen wilde ik op maandag gaan, maar toen ging er helaas geen shuttle. Ik zag dat bij het hostel dat ik had geboekt leuke tours te boeken waren, dus ik had de jongen van het hostel gevraagd wat hij vond dat de beste optie was en koos dat. Canon del Sumidero werd het.  We gingen eerst naar een paar uitzichtpunten, waarvan de eerste echt prachtig was en de tweede en derde konden we wolken bekijken van dichtbij. Daarna hadden we een boottocht en die was wel weer behoorlijk spectaculair. De krokodillen, aapjes en mooie vogels maakten wat ik had gemist op de uitzichtpunten weer helemaal goed. Sommige momenten lijkt het of ik in een film speel. Zo'n beeld waar een film dan mee begint en de camera meevliegt met wat vogels door de heuvels. Zo was het een beetje toen de pelikanen met de zelfde snelheid als de boot meevlogen. Echt niet normaal hoor.

Het stadje San Cristobal is ook een mooie plek. Tussen de huizen door kijk je uit op de groene bergen. Ik dacht in eerste instantie heuvels, maar blijkbaar waren we op 2200 meter hoogte en dan was dat dus in het dal.  Het was er daarom dus ook KOUD. De maandag voelde ik me niet zo goed en heb ik lekker de hele dag in bed onder twee dekens serie gekeken. Vandaag, dinsdag, ging er weer een shuttle naar Guatamala, dus op dit moment ben ik onderweg naar Panajachel!

1. Annelies:
    15 september 2021
    Lieve Suus, ik vind het super leuk dat je ons laat meereizen!!
    Geniet ervan en sterkte op de mínder makkelijke momenten!!
    Doeg doeg!! Goeie reis verder!!😍😘
  2. Christa:
    15 september 2021
    Suus, fijn weer wat van je te horen. Je maakt wel wat mee zo zeg... jeetje...
    Lekker genieten en zoals mijn grote zus zegt...sterkte op de mindere momenten 😊🌞💪😘.
  3. Moses:
    17 september 2021
    weer leuk om jou te volgen, geniet van!