Nederland en Berlijn

10 mei 2022 - Berlijn, Duitsland

Stiekem had ik al vliegtickets gekocht naar Nederland toen ik nog in Taganga zat, maar ik heb besloten het nog even geheim te houden voor een deel van de familie.
De aankomst in Nederland vind ik best even spannend. Jorley haalt me op van het vliegveld. Hoewel we dagelijks appen en regelmatig videobellen, vind ik het toch even spannend of in t echie ook alles nog steeds hetzelfde voelt. Dat blijkt wel goed te zitten gelukkig.
Jor brengt me naar mijn ouders die nog van niets weten. Mam barst in huilen uit en laat me even niet meer los. Het is voor haar sowieso een hele emotionele tijd en ik ben blij dat ik haar even kan steunen.
In de avond vertrekken we naar Dieren, naar het huis van Bas en Jaimy waar ik weer even lekker in mijn eigen bed kan slapen.

De volgende dag is het koningsdag en loop ik een beetje onwennig rond door Arnhem met mijn vrienden. Zoveel lange, witte mensen... maar ook veel verschillende etniciteiten en dat is iets dat ik toch wel heel mooi vind aan Nederland.
Op donderdag is de bruiloft van mijn kleine zusje. Ik zeg bewust kleine zusje omdat ze in mijn ogen altijd klein blijft en ik ergens nog niet echt kan geloven dat ze al gaat trouwen. Ik sta al vroeg op de stoep om haar te verassen. "Huh, hoi" zegt ze als ik binnenkom.
De bruiloft (het eerste deel, want zaterdag is het feest) is prachtig. Fijn om mijn familie weer te zien en vooral blij dat ik dit ik dit niet heb gemist.

De overige dagen zet ik nog wat tattoos en spreek ik af met vrienden. Het is me al snel duidelijk dat ik mijn dagen weer veel te vol heb gepland. Dat is even wennen na 8 maanden te leven zonder planning.
Ik heb alleen maar twee weken in Nederland en wil er het beste van maken.

Eigenlijk niet eens twee weken, want ik ga ook nog een weekend naar Berlijn met Jorley. Het is een heerlijk weekend met veel wandelen, terrasjes en lekker eten. We hebben enorm geluk met het prachtige weer.

Sowieso heb ik geluk met het mooie weer de afgelopen twee weken. Ik vind Nederland best leuk hoor als de zon schijnt!

Nu zit ik weer op Schiphol, onderweg naar de volgende bestemming: Ghana!
Hoe kom ik daar zo bij? Een meisje die ik had getatoeëerd vertelde me dat t daar mooi is.
Ik ben heel benieuwd hoe mijn geliefde Afrika me gaat bevallen na Latijn Amerika!

1. Margreet Kuhlman:
    💞💋
  2. Annelies:
    10 mei 2022
    Hele goeie reis en we horen weer graag van je vanuit Afrika!!
    Doei doei!!🥰🙋‍♀️🙋💋💋
  3. Christa:
    10 mei 2022
    Was een mooie verrassing Suus, dat je 'even' in Nederland was. Kon niet beter gepland worden. Nu op naar Ghana en weer mooie reisverhalen. Hele fijne reis en lekker genieten! 😉😘🌞
  4. Christa:
    10 mei 2022
    Het was een geweldige timing van je om weer even Nederland te bezoeken. Kon niet beter. Nu weer je droom vervolgen ....op naar Ghana. Maak er een mooie reis van en heel veel plezier!!! 😉😘🌞
  5. Martin Oortwijn:
    10 mei 2022
    Ik vond het leuk dat ik al van je geheime bezoek op de hoogte was en ik heb mijn mond kunnen houden. Maar ik genoot er in stilte van, als ik me de verrassing probeerde voor te stellen voor je ouders en je 'zusje'.
    Geniet van Afrika, een heel bijzonder continent. En Ghana is volgens mij bekend om zijn muziek...
  6. Lisanne:
    11 mei 2022
    Was een onwijs mooie actie, dit bezoek aan NL. 😍 Geniet weer lekker verder, van part two!! 😘