La Fortuna y Monteverde

9 november 2021 - Monteverde, Costa Rica

Land nummer vier: Costa Rica. Het land dat je volgens alle backpackers die ik tot nu heb ontmoet moet vermijden, waar de mensen minder vriendelijk zouden zijn en volgens een persoon is het hele land gewoon een grote scam. Ik vind het tot nu toe wel meevallen allemaal. Liberia en San José zijn niet toeristisch dus ook niet zo duur en de mensen die ik tot nu toe heb ontmoet waren super vriendelijk. Ik heb daar eigenlijk ook niet echt iets ondernomen, behalve dat ik Jorley heb opgehaald van het vliegveld. Super fijn om hem weer te zien! We hebben de eerste dag dat hij er was doorgebracht in een buitenwijk in San José en zijn daarna door gegaan naar la Fortuna. Dat is een  toeristische plek en dus prijzig, maar ook wel weer chill dat er veel restaurant keuze is.
We hebben een zipline tour gedaan en een skywalk tour. Beide door de regen, maar het regent daar soms wel vijf liter op een dag, dus die kans zat er dik in. De hoeveelheid regen zorgt wel voor een super mooie groene jungle.
Vervolgens zijn we vertrokken richting Monteverde, waar het nog meer heeft geregend en nog kouder was. We hebben daar wel een hele toffe zipline tour gedaan en ook weer heel lekker gegeten.
Momenteel zijn we weer onderweg naar Liberia. De lelijke, saaie stad waar ik eigenlijk niet om sta te springen om weer terug naar te gaan, maar we vertrekken vanuit daar weer naar Nicaragua, en dat maakt me wel heel blij! Hoewel het me allemaal meevalt in Costa Rica na alle verhalen die ik had gehoord, is dit land toch te westers voor me. De mensen zeggen constant 'pura vida' wat letterlijk puur leven betekent, maar waar ze zoiets als 'easy life' mee bedoelen, maar ondertussen is het wel een streng land met veel regeltjes. De buschauffeur stopte de bus om me boos aan te kijken toen ik mijn mondkapje omlaag deed om een hap eten te nemen. Dat mag dus niet. Net zoals roken op een andere plek dan op de stoep. Dat is voor mij gelukkig geen probleem, maar voor Jorley wel vervelend.

1. Moses:
    9 november 2021
    Was leuk om je verhaal te lezen en prachtig foto’s Suus. ‘pura vida’! 😂 mooi woord.
  2. Annelies:
    9 november 2021
    Weer een leuk verhaal en mooie foto's !! Je straalt!😍
    Lieve groet en lekker genieten!!😘😘🙋‍♀️🙋