Isla mujeres

2 september 2021 - Isla Mujeres, Mexico

Na de hotelgevangenis in Cancun voelde Isla Mujeres eigenlijk als de echte start van mijn reis. De weg er naartoe was al een heel avontuur. Ik vroeg aan het personeel van welke bus ik moest hebben en ze vertelden me dat ik 2 bussen moest hebben, waarvan de een R1 heette. Nu stond er volgens mij op elke bus R1, dus vroeg ik me af of dit niet gewoon een soort maatschappij is of zo. Ik kreeg in iedergeval niet veel meer informatie van het hotelpersoneel dus ik ging maar gewoon en bedacht me dat het wel goed zou komen. De eerste buschauffeur sprak natuurlijk geen Engels, maar kon me wel vertellen waar ik uit moest stappen. En toen stond ik daar ergens op straat in het centrum van Cancun, maar ik kon nergens informatie vinden over welke bus waarheen ging. Uiteindelijk heb ik mijn weg gevonden door in het Spaans de weg te vragen. Was super trots op mezelf dat het lukte. De tweede bus was eigenlijk een mini busje voor zo'n acht personen. Je stapt niet in bij de buschauffeur, dus mensen geven je geld door tot het bij de buschauffeur terecht kwam. Ik vind met het openbaar vervoer reizen zo veel leuker dan een taxi nemen en het bespaart ook nog eens wat geld, ook al kost een taxi hier ook niet veel (tenzij je opgelicht wordt op het vliegveld).

Het hostel is echt geweldig (Nomads hostel). Echt een aanrader! Elke ochtend van 8 tot 9 is er een gratis yogales op de pier. Echt heerlijk is dat zo in de ochtendzon met de wind! Ook fijn om weer even goed voor mijn lichaam te zorgen. Ik loop ook met gemak elke dag 10.000 stappen, dus de kilo's van alle afscheids etentjes en cocktails zijn er zo weer af.

Zondag was er een georganiseerde 'excursie' naar een ander strandje (want ook dit verblijf heeft een eigen strandje). Leuk om op die manier wat mensen te leren kennen. Daar keek ik echt naar uit! Ik heb een vrouw ontmoet, Joleen, die op Barbedos woont en ze zei dat ze thuis een logeerkamer heeft waar ik gratis gebruik van mag maken mocht ik ooit op Barbedos komen. Dat zijn leuke uitnodigingen! Ik was eigenlijk niet helemaal van plan om die kant op te gaan, maar ik ben al wel verliefd geworden op de Caribbeasche eiland vibes, dus wie weet! In de avond was er een feest. Er kwamen DJ's die ook muziekinstrumenten bespeelden tijdens hun show. In Cancun sliep ik elke avond tussen 20.00 en 21.00 om vervolgens weer om 5 uur wakker te worden en de zonsopkomst te kijken op het strand. Nu was ik dus al behoorlijk moe in de avond, maar heb me door wat anderen laten overhalen om toch even te dansen. Dat was lang geleden. Ik had het echt gemist!

Op maandag ben ik samen met mijn nieuwe Duitse vriendin Valentina op de fiets op pad geweest om het eiland te verkennen. Het is echt een super kleurvol, schattig eilandje met een hele gezellige sfeer. We hebben in de avond bij een locaal restaurantje taco's gegeten. Ik vind het eten hier minder smaakvol dan verwacht. Alleen pittig is wel echt pittig. Het was wel een heel leuk plekje om te zitten met erg vriendelijk personeel. En ze hadden een muurschildering van Frida Kahlo, dus me gusta! Ik zie die muurschilderingen sowieso erg veel hier en vind de Mexicanen tot nu toe ook erg vriendelijk en behulpzaam. Vooral als je wat Spaans spreekt.

Dinsdag even rustig gechillt op het strandje van het hostel. In de schaduw, want mijn huid was behoorlijk rood. Op het moment van schrijven is het woensdag en ben ik onderweg van Isla Mujeres naar Isla Holbox. Ik weet nog niet precies wat ik daar ga aantreffen, maar ik heb mensen erover horen praten of het de liefde van hun leven was, dus het trok me wel aan. Valentina wilde ook die kant op, dus zijn we gezellig samen gegaan.

1. Annelies:
    Hoi, Suus,
    Ik vind het geweldig om zulke leuke belevenissen van je te horen!!
    Veel succes en veel plezier!!🥰😘🎊
    Ik kijk uit naar volgende verhalen! 👋👋💋
  2. Ronny van Maanen:
    2 september 2021
    Tof! Genieten! Go go go :)
  3. Christa:
    2 september 2021
    Gaaf hoor. Fijn dat je een reisgenote gevonden hebt! Lekker genieten weer en op naar het volgende verhaal. Leuk!!!☀️😘
  4. Moses:
    Ik wist niet dat jij Spaans kan Suus,
    geniet ervan En ik kijk uit naar de volgende verhaal.
  5. Oscar:
    3 september 2021
    Buenos dias. Aprovecha Susanne!
  6. Lisanne Stol:
    3 september 2021
    Heel leuk dat ik stiekem met je avonturen mee kan kijken-genieten. Have fun girl en doe voorzichtig. X Lies (vriendinnetje van Jaimy ;))
  7. Frederieke:
    6 september 2021
    Echt hartstikke leuk om te lezen allemaal!!