Voorbereidingen

4 augustus 2021 - Dieren, Nederland

Na mijn verhuizing voelt het al een beetje of mijn reis is begonnen. De periode van afscheid nemen is begonnen. Ik heb afscheid genomen van mijn werk en mijn appartement en ben dus nu in zekere zin dak- en werkloos. Maar op de mooiste manier mogelijk. Ook heb ik afscheid genomen van een heleboel spullen. Wat ik nog heb staat hier bij mijn lieve vrienden Bas en Jaimy op zolder en mijn bed staat in een kamer die nu 'Suus kamer' wordt genoemd. Tijdens mijn reis zal dit gewoon een logeerkamer zijn en voor als ik terug kom ben ik hier weer welkom en kan ik blijven tot ik weer een eigen ruimte heb. Wat een rijkdom is het om zulke vrienden te hebben.

Het afscheid van mijn werk viel me zwaarder dan ik had verwacht. Ik heb een prachtige laatste 'werkdag' gehad in Walibi met collega's en de jongens. Een van de jongens had een grote beer voor me gewonnen door zo'n verschrikkelijk spel te spelen waar ik zelf nooit aan mee zou doen. Hij gaf de beer aan mij, maar ik heb hem aan het eind van de dag weer terug gegeven met de vraag of hij er op kon passen, omdat ik niet wil dat 'ie ergens ligt te verstoffen op het zoldertje in Dieren. Toen ik de groep verliet zat de jongen met de beer op schoot naar de vloer te staren en zei niets. Even slikken... In de auto terug naar huis had ik even een moment waarop ik dacht: 'waar ben ik in vredesnaam aan begonnen?'. Een scenario schoot door mijn hoofd waarin ik om zou draaien en zeggen: 'nee grapje jongens, ik zal jullie niet verlaten!'.
Het was voor mij wel even een moment waarop ik besefte hoeveel ik eigenlijk om deze jongens geef en hoe moeilijk afscheid nemen is. Misschien helpt dit me mentaal wel wat voor te bereiden op de moeilijke momenten die nog gaan komen.

Mijn vlucht van Amsterdam naar Frankfurt, waar ik zou overstappen, is geannuleerd en daarom vertrek ik nu op woensdag 25 augustus met de trein naar Frankfurt, om daar de volgende dag op het vliegtuig te stappen naar Cancun, Mexico. Maar voor het zo ver is, zijn er nog ayahuasca ceremonies te begeleiden, hand poked tattoos te zetten en vooral veel tijd met vrienden en familie te besteden. Ik heb echt een hele volle agenda voor mijn laatste weken in Nederland. Helaas is er in de weekenden wat meer tijd vrij gekomen doordat festivals niet doorgaan. Ik heb echter geen twijfels dat die gaten in mijn agenda zo opgevuld zijn.

1. Martin Oortwijn:
    25 augustus 2021
    Ik wens je een prachtige tijd toe Susanne😘
    Ik ben nu al nieuwsgierig naar je blogs. Goede reis naar Cancun✈️