Rio

27 maart 2022 - Rio de Janeiro, Brazilië

Ja wat kan ik zeggen over Rio behalve dat het er super prachtig is. Mooie straten met mooie bomen, mooie stranden, mooi weer, mooie mensen! Caprinhas zijn de nieuwe margaritas.
Buffet restaurants zijn hier een ding en dat is super chill.
Ik blijf een beetje fit door het hiken naar de verschillende mooie plekjes rond de stad.
Het is een stad maar het is omgeven door mooie natuur en ook door het raam vanuit het hostel kan ik leuk aapjes bekijken.
Ook heb ik hier eindelijk het partnerdansen een beetje onder de knie gekregen. Niet dat ik het hiervoor ooit langer dan 5 minuten heb geprobeerd, maar goed ik vind het ineens leuk. Alleen jammer dat dansen meestal 's avonds gebeurt en ik om 22.00 altijd wel begin te gapen.
Ik reis nu weer even samen met Eirish (ken ik van Ometepe) en zij reist momenteel samen met een Amerikaan die zichzelf Sunshine noemt. Met zijn drieën vertrekken we richting het noorden, naar Salvador.
Eirish is kunstenares en leeft van de kunst die ze zowel online als offline verkoopt. Zo reist ze al 7 jaar de wereld rond. Het is komende tijd alleen niet mogelijk voor haar om online kunst te verkopen omdat haar Russische webshop en rekeningnummer zijn geblokkeerd. Hopen dat ze veel tattoo klanten krijgt komende tijd dus, want daar is ze ook onlangs mee begonnen. Gelukkig is Eirish super positief ingesteld en komt het ook allemaal wel goed.